Kuvaus
Orbea Laufey H10 maastopyörä
Monipuolinen Laufey H10 maastofillari sopii kenelle tahansa – aloittelijasta eksperttiin. Voit ajaa pyörällä sekä maastolenkit että työmatkat. Laufey H10 on simppeli ja hauska trailipyörä, joka sopii kaikentyyppisiin maastoihin, sekä ylä- että alamäkiin.
Jäykkäperäisessä maasturissa on kevyt Hydro Triple Butted runko, 140 mm Marzocchi Bomber keulajousto, OC MC20 hissitolppa, voimakkaat Shimano M6100 hydrauliset levyjarrut sekä hyvän pidon antavat Maxxis Forekaster ja Recon 29″ x 2.6″ renkaat. Rungosta löytyy hyvin kiinnityspaikkoja lisävarusteille.
Pyörän väljähkö keulakulma tasapainottaa menoa ja tarjoaa varmuutta jyrkillä pohjilla. Matalampi keskiö helpottaa ajoa kurveissa. Pitkähkössä ohjaamossa mahtuu liikkumaan vapaammin. Pidempi akseliväli antaa vakautta vauhdikkaampiin nopeuksiin. Jyrkkä satulakulma mahdollistaa paremman polkemisasennon.
Huom! Tilaa polkimet erikseen.
Tiesitkö, että kun rekisteröit uuden pyöräsi kuukauden kuluessa Orbean sivulla, voit saada siihen ensiomistajana elinikäisen rajoitetun runkotakuun. Takuusta löydät tarkemman tiedon Orbean sivuilta.
Tuotetiedot | |||||||||||
Runko | Orbea Laufey Hydro Triple Butted 29″ Boost 12×148 ISCG 05 | ||||||||||
Haarukka | Marzocchi Bomber Z2 140 QR15x110 | ||||||||||
Kiekot | Orbea OC1 29c Tubeless Ready | ||||||||||
Renkaat | Maxxis Forekaster 2.60″ FB 60 TPI Dual Exo TR Maxxis Rekon 2.60″ FB 60 TPI Dual Exo TR |
||||||||||
Kampisarja | Shimano MT511 32t | ||||||||||
Ketjut | Shimano M6100 | ||||||||||
Rataspakka | Shimano CS-M6100 10-51t 12-Speed | ||||||||||
Takavaihtaja | Shimano SLX M7100 SGS Shadow Plus | ||||||||||
Vaihtajat | Shimano Deore M6100 I-Spec EV | ||||||||||
Ohjaustanko | OC1 35mm 12mm Rise 780mm | ||||||||||
Ohjainkannatin | OC1 3D Forged 35mm interface 7º | ||||||||||
Ohjainlaakeri | FSA 1-1/8 – 1-1/2″ Integrated | ||||||||||
Jarrut | Shimano M6100 Hydraulic Disc | ||||||||||
Satula | Fortune QF-3091 | ||||||||||
Satulatoppa | OC MC20 Mountain Control Dropper, 31,6mm | ||||||||||
Hissitolpan kaukosäätö | Shimano SL-MT500 I-Spec EV | ||||||||||
Koot | S, M, L ja XL | ||||||||||
Orbean kokosuositus |
|
||||||||||
Väri | Golden Sand (Matt) | ||||||||||
All specifications are subject to change without notice. | |||||||||||
Tekniset ominaisuudet | |||||||||||
29″ Wheels | Maximum capability and speed
For long, fast rides over varied terrain with the greatest versatility, 29″ is the clear choice for Laufey. Wide 2.6″ tires offer a bigger contact patch, which means more grip. More knobs are digging into the ground at any one time, increasing cornering and braking traction? |
||||||||||
Hydroformed | We manipulate the shapes and wall-thickness of our aluminum tubing to increase strength and resistance to unwanted flex. Many of the tubes are butted to save weight in the middle of the tubes, away from the stress of the joints and the weld zones. Using aluminum technologies as advanced as our carbon manufacturing ensures our aluminum bikes are never second-best. | ||||||||||
Reliability | Laufey is designed to see a lot of action. While keeping the frame light, we aimed for the added durability required for a bike that will be ridden hard. Butted and hydroformed tubing ensure the burliness is where it’s needed. | ||||||||||
Forged Yoke | To allow maximum tire clearance and offer great rigidity we created a proprietary chainstay yoke that is forged and then CNC finished to exact specs. It’s not a new technology, but it’s costly and we felt that a great solution was right for Laufey. |
Antti –
Mukava peli kaikenlaiseen rallatteluun
Toimitus oli yllättävän nopea(2pv) ja fillari tuli kasattuna.
Muutaman lenkin jälkeen takajarrussa pehmeyttä ja huomasin, että jarruletku oli jäänyt kiristämättä. Muutaman minuutin ilmauksella selvittiin. Samalla huomasin, että jarrut oli eri paria. Takajarru Deore ja etujarru ”tarvike” versio. Sama tuote mutta eri pintakäsittely.
Koska monta vuotta on tullut ajeltua vanhemmalla 11 vaihteisella järjestelmällä niin ennakkoon ei oikein osannut osista sanoa mitään. Mutta Deore/SLX osat oli kyllä pelkästään positiivinen yllätys. Enemmän pitää meteliä kuin XT/XO1 mutta vaihtaa ainakin toistaiseksi moitteetta. 170mm kammet toimii hyvin tässä pyörässä.
Kiekot OK ja parin kymmenen lenkin jälkeen suorat. Tubeless hommat jalkapumpulla helposti. Kumit ihan toimivat.
Keula oli kanssa iloinen yllätys. Tukeva ja hieman pienemmillä paineilla ajelen mitä taulukko sanoo.
Muuten osat tuntuu toimivan. Ainoa komponentti minkä meinasin vaihtaa epäkelpona oli satula mutta sekin tuntuu niin hyvältä, että jätän paikalleen kunnes hajoaa.
Runko vaikuttaa hyvin tehdyltä ja geometria tuntuu pelittävän kaikenlaisessa ajossa. Omat ajot lähinnä kivikkojuurakkoa ja peruspoluilla. Tuntuu tykkäävän hyppyreistäkin.
Ennen tilausta sain puhelimessa asiallista palvelua ja vinkin koon valintaa ja stemmin pituuteen sekä tubeless vinkin. L- koko ja ajaja 184cm ja sisämitta 86cm. Ensin meinasin vaihtaa suosituksesta pidemmän stemmin mutta toistaiseksi ei ole tullut tarvetta.