Kuvaus
Kona Kahuna DL maastopyörä
Uutuus Konan upeaan maastopyörämallistoon: Kahuna DL! Jäykkäperäinen DL on Kahunan deluxe-versio – rakastettu maasturi on varustettu entistä paremmilla ja ylellisemmillä komponenteilla. Kahuna DL sopii moneen maastoon ja teille, ajat sillä lenkit, huviajot ja työmatkat.
Uudesta deluxe Kahunasta löytyy muun muassa: 100 mm keulajousto, Shimano SLX 12-vaihteinen voimansiirto, Shimanon hydrauliset levyjarrut sekä nopeasti rullaavat Maxxis Rekon -renkaat. Vaijeriviennit on tehty sisäisesti ja hitsaussaumat sileästi, joten runko on huolitellun siistin näköinen. Värinä kiiltävän tumma punainen raikkaan sinisillä yksityiskohdilla. Upea maastofillari siis kyseessä!
Tiesitkö, että kun rekisteröit uuden pyöräsi kolmen kuukauden kuluessa Konan sivulla, voit saada siihen ensiomistajana elinikäisen rajoitetun runkotakuun. Hiilikuiturunkojen takuu on kolme vuotta. Takuusta löydät tarkemman tiedon Konan sivuilta.
Tuotetiedot | |
Runko | Kona Race Light 6061 Aluminum Butted |
Koko | S, M, L ja XL |
Etuhaarukka | RockShox Sid SL Select DebonAir 100mm Tapered 110mm Spacing |
Kammet | Shimano Deore 12spd |
Hammasratas | 32t |
Keskiö | Shimano 73mm |
Polkimet | Kona JS2 |
Ketjut | Shimano Deore 12spd |
Vapaaratas | Shimano Deore 10-51t 12spd |
Ketjunohjain | n/a |
Etuvaihtaja | n/a |
Takavaihtaja | Shimano XT 12 spd |
Vaihtajat | Shimano SLX 12 spd |
Jarrusatulat | Shimano SLX Hydraulic |
Etujarrulevy | Shimano RT54 180mm (centerlock) |
Takajarrulevy | Shimano RT54 160mm (centerlock) |
Jarrulevyt | Shimano SLX Hydraulic |
Ohjainlaakeri | FSA No.57B |
Ohjaustanko | Kona XC/BC Riser |
Ohjainkannatin | Kona XC |
Satulatoppa | Kona Thumb w/Offset 31.6mm |
Satulaputken kiristin | Kona QR |
Kädensijat | Kona Key Grip |
Satula | WTB Volt |
Etunapa | Shimano 110x15mm (centerlock) |
Takanapa | Shimano 148x12mm (centerlock) |
Pinnat | Stainless Black 14g |
Vanteet | WTB ST i27 TCS 2.0 |
Eturengas | Maxxis Rekon EXO TR DUAL 29×2.25″ |
Takarengas | Maxxis Rekon EXO TR DUAL 29×2.25″ |
Väri | Gloss Metallic Mauve w/ Gloss Powder Blue Decals |
All specifications are subject to change without notice. | |
Tekniset ominaisuudet | |
Kona 6061 Aluminum | Kona 7005 and 6061 Aluminum alloys are used extensively throughout our fleet of mountain and asphalt bicycles. A tough, durable, light alloy, both Kona 7005 and 6061 deliver fantastic, reliable performance that lasts for thousands of rides. Much of our 7005/6061 tubing is butted and/or formed, meaning the tubing’s wall thickness can be increased or decreased, as well as shaped, so we can fine-tune a particular frame’s strength and ride characteristics depending on its intended application. |
Internal Headset | Bearing cups are actually pressed into the frame and are easily removable. An internal headset also reduces stack height, so the height of the stem and bars are more adjustable, giving the rider the best fit possible. |
Tapered Head Tube | More girth at the bottom of the head tube better distributes shock force, prolonging the bearing life of the headset itself and eliminating brake shudder, while providing confident steering performance. The inherent strength of its triangular design also means a stronger steering position and improved balance, giving the rider more control in rough terrain. A zero-stack, tapered head tube also puts strength where the load is going—into the lower headset cup—maximizing bearing durability where it’s needed. |
Tubeless Compatible Rims | Tubeless rims allow for tires with more puncture resistance; the ability to run lower tire pressure, which provides better tire grip on the trail; lower rolling resistance; and weight savings over traditional tube and tire systems. |
12x148mm AXLE | 12x142mm, 12×148 and 12×157 rear axle standards provide two major advantages to the Kona rider: the 12mm diameter of the rear axle provides the rear hub and frame with a stiff interface, while the 142/148/157mm outer diameter of the hub allows the wheel to be quickly and properly positioned in the frame before the rear axle is inserted. For 2017, you’ll see the 12×148 Boost standard in the mix. Boost spacing provides more tire clearance at the chainstay yoke, while the rear wheel is stiffer and more durable relative to a 12×142 thru-axle. |
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.